Какъв исках да стана“ е проект разработен и осъществен по идея на Обществен съвет към 93. СУ „Александър Теодоров – Балан“ и с активната подкрепа и участие на ръковдоството и учителския състав.
КОНЦЕПЦИЯ НА ПРОЕКТА
1. Анализ на проблема или ситуацията
Децата не се чувстват достатъчно мотивирани да остават в училище. Нямат представа към каква професия да се насочат и не получават достатъчно информация за нови професии и развитието на пазара на труда от програмата в училище. Апатични са и нямат интерес към процеса на учене и не се фокусират върху натрупването на знания и усвояването на умения, които да им помогнат в бъдеще – -за образователното им или професионално развитие.
2. Описание на целевите групи
Ученици от 5. и 6. Клас. Достатъчно млади, за да бъде събуден интереса им и достатъчно пораснали, за да се замислят какво биха искали да правят след като завършат средното си образование. Имат достатъчно време до 12 клас, за да се замислят и проучат възможностите.
3. Как проектът допринася към постигането на общата цел
Децата да получат информация от първо лице за различни дейности и професии oт хора, които ги практикуват. Да чуят как се стига до там, придобити знания и умения, уроци. Какви усилия трабва да се положат. Как наученото в училище е допринесло за техния успех.
4. Как и чрез какви методи проектът ще постигне основната си цел
Срещата с успял човек, работещ нещо интересно и ново ще илюстрира целта на училището и всичко, което то дава на учещия. На пазара на труда има нови професии, съчетаващи знания и умения от различни сфери и това също е нещо, което децата следва да знаят, за да им е по-лесно да намерят информация и начин да се ориентират за своето си нещо, като професия.
5. Описание и обосновка на планираните дейности за постигане на специфичните цели на проекта
Кратка лекция – презентация за образователния път на лектора. Какво е научил – формално в училище и университета, и неформално по пътя дотук? Придобити умения и знания, с които се справя с предизвикателствата. Какво прави – какви са задълженията му? Сам ли работи или в екип? Ако е в екип, с какви хора – позиции. Какви роли има в един екип? Какво прави всеки от екипа – задачки, знания и умения, необходми за ролята. Той ли управлява екипа, колко са членовете, как?
6. Бюджет
Проектът се реализира без бюджет. Изцяло с доброволно планиране, изпълнение от страна на Обществения съвет и участие от страна на лекторите.
7. Продължителност напроекта:
3 месеца; два пъти месечно.
8. График:
Датите: Март – 6. и 27; Април – 10. и 24., Мaй – 08 и 29.
Денят – вторник Часът е 13:40
Продължителност – 40 минути
Мястото – 93. СУ, адрес: София, ул. Гео Милев 32, http://www.bgmaps.com/link/6a8dece529d886b1ff1be538c126fcc2 (местоположение )
Презентация – 10 мин.